Thursday, January 10, 2013

Pieces of me mini album reveal




This is my second project being publisheb in the December issue Create: mini album idea book by Northridge Publishing.  I was so thrilled when I got the happy mail by them saying they want to publish my project. Even till this day, I am on my way to 6 projects with them,  I am still very excited about this. :P



Here is the cover of the mini I created with the Pieces of Me kit from Two Peas in the Bucket. They also offer the same class aught by my favorite talented Maggie Holmes.

差點忘記來分享一下我第二個被登在雜誌上的作品.這是一本小書,有別於一般的小書都是每一頁有一樣尺寸的底版, 這本小書是每一頁都不同大小的,有點不規則的小書.我用的材料是套裝的材料包,在Two peas in the bucket買的,這個套裝也有搭配的課程,教授的老師Maggie Holmes是我的最愛之一.這個作品/課程的名稱是pieces of me.(關於我的點滴)



When
we are creating our projects, often times we create for other people we love and care. So I am very excited about makings this ALL ABOUT ME album.

所以封面都然要用自己的照片,
 其實大部份時間我也不太愛拍照,所以這張剛好味道我很喜歡.這本小書可以使用自己剩下的紙張,它每壹張都是不同尺寸.可以憑著自己的喜好來設計它.



And of course, my most favorite pooch is in this book too. Isn't she just darling? hee hee

當然這本小書裡面一定會有我最愛的小煤炭啦,希望大家不要看膩,因為她真的是我的百憂解,常常覺得還好有她可以給我釋放一些多餘的母愛.哈哈


And I love to include some of my passions, such as photography, scrapbooking, movies...etc.

我的愛好除了手作之外,還有攝影,烘焙,跟園藝.其實以前我是個沒有自信跟不快樂的人(很難想像吧),是我在手作的過程當中找到了情緒的抒發,找回了自己的自信.我才發現其實我自己是個康樂股長型的人,哈哈 我記得上次回台灣的時後,有幾位手作的朋友跟我說,常常看我的文章是個感性的人,怎麼實際上這麼會搞笑.其實不要懷疑,這兩面都是我,感性,深情的那一面是處女座的我,樂觀,搞笑的那個是我上昇星座射手座搞的鬼.嘻嘻






And the special thanks to my dear husband, who is always here for me with 100% supports. So I'd love to delicate this mini to him. Even he doesn't like being in the photo, but he still put up with it most of the time. XD

當然說來說去,還是該感謝我老公.真的~如果不是他,今天不會有專注在手作的我.若不是他的鼓勵,也沒有敢嘗試投稿的勇氣.常常都覺得如果沒有他,我會是個什麼樣的我.原生家庭沒有給我的,他都給了我,我想我也沒有遺憾了.雖然他真的不愛拍照,但是為了我的愛好,他也會偶爾配合一下啦.
今年我們就要慶祝10週年的結婚紀念日了,真的想用這本小書來表達一下我對老公的感謝.(請大家忍耐一下). 哈哈



喔,忘了提到這本小書有幾頁適用舊的原文書來創作,是不是很有感覺啊.因為這個作品,我又特地去逛了二手店買了一本硬封面的原文書,做了一本結合多煤材的創作,希望等我稍稍最後整理,完成之後再來跟大家分享.


And I just love his grumpiness. Ha!




 

 Soon, we will being celebrating our 10th anniversary. I still feel like it was not long ago when he proposed. And I am so glad we are still the one for each other.

No comments:

Post a Comment